Translate

tisdag 27 mars 2012

Elevexempel Foto/bildhantering år 9

Eleverna har utgått från sina egna lerskulpturer och hämtat tankar ur tolkningarna som de gestaltar i en fotouppgift.

Min redigerade bild.
"Mitt foto är på en tunnel där det är mörkt, men man ser ljuset på andra sidan. Mitt kort är tagit i normalperspektiv.  
I filmen vi såg om hur man tar kort, så sades det att man skulle ta kort så att man fick två tredjedelar av kortet på marken och en tredjedel över marken. Det har jag gjort här. Jag tänker så att linjen som bildas där det blir en liten uppförsbacke är ungefär vid de måtten.  
I min skulpturanalys pratar jag om vad som är vackert och inte vackert. Det tycker jag att min bild gör också.  
Då tänker jag så här: Det svarta och mörka i bilden får representera det fula. Medan ljuset är det vackra. Så i den här bilden finns både det fula och det vackra så är det ju även med människa ingen människa är totalt vacker.  
Alla har någon skavank som de vill ska bli bättre och vackrare, men man ska vara nöjd som man är."
Originalet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul om du vill kommentera vårt arbete på bloggen :)