Translate

onsdag 7 mars 2012

Elevexempel Foto/bildhantering år 9

Eleverna har utgått från sina egna lerskulpturer och hämtat tankar ur tolkningarna som de gestaltar i en fotouppgift.


"Det här är en bild på vattnets yta i getskär. Jag tycker vattnet förklarar min skulptur ganska bra, eftersom vattnet kan se oskyldigt ut, fast det kan vara väldigt farligt. 
Bilden är tagen i fågelperspektiv, och jag har även redigerat bilden lite så att det ser ut som om man ser vattenytan med sitt eget öga. Jag har även reducerat antalet färger i bilden så att färgen på vattnet ser ännu kallare ut. 
Eftersom det är rätt kallt ute just denna årstid så tänkte jag så här: Vattnet ser farligt ut, men i själva verket är det iskallt - hoppar man i, kan man frysa ihjäl."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul om du vill kommentera vårt arbete på bloggen :)