Translate

måndag 20 februari 2012

Fotouppgift år 9 ELEVEXEMPEL

Eleverna har utgått från sina egna lerskulpturer och hämtat tankar ur tolkningarna som de gestaltar i en fotouppgift.



Mitt foto är en närbild. Jag har bara använt mig utav picnik och gjort halva bilden svartvit och den andra halvan med färger och gjort den så ljus som möjligt. På bilden är det ett handtag och inget mer. Bara en lapp där det står hur man ska låsa dörren.
Anledningen till att jag gjorde ena halvan svartvit var för att man skulle få intrycket av att det var dystert och mer negativt. Andra halvan som är ljusare försökte jag få den motsatta uppfattningen. 

Jag har försökt att utgå från min lerskulptur. Jag beskrev min skulptur med att det skulle föreställa nergångar och uppgångar i livet. Så tänkte jag när jag tog det här kortet. Men man kan också tänka på hur sin inställning till livet är. Hur man ser på saker och ting. 

Det är ingen större skillnad på nederdelen på kortet och överdelen. Det är bara färgerna, vilket kan vara synen på saker. Negativa personer ser en sak med mycket nackdelar medan en positiv person försöker se dom bra sakerna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul om du vill kommentera vårt arbete på bloggen :)